بیماریهای ناشی از تماس جنسی

بیماریهای ناشی از تماس جنسی

گروهی از بیماریهای عفونی و مسری هستند که به دنبال تماس جنسی از یک فرد به فرد دیگر منتقل میشوند. این بیماریها بسیار شایعند.بیشتر در سنین نوجوانی و جوانی ایجاد میشوند.متأسفانه اکثر بیماران به دلایل مختلف به موقع برای درمان مراجعه نکرده و بیماری خود را مخفی میکنند.این خود منجر به شیوع بیشتر این بیماریها میشود. از جمله این بیماریها میتوان به تبخال یا هرپس ناحیه تناسلی ،زگیل ناحیه تناسلی،سفلیس،سوزاک،شپش ناحیه تناسلی،گال،ایدز و هپاتیت اشاره کرد. نکته اول اینکه اگر دچار هرکدام از این بیماریها شدید به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.نکته دوم اینکه بجای احساس گناه وناراحتی حتما دنبال پیگیری درمان بیماری خود باشید.بدانید اکثر این بیماریها قابل درمان بوده وهرچه زودتر درمان شوند عوارض کمترشده وجلوی انتقال آن به دیگران گرفته میشود.نکته سوم برای پیشگیری از انتقال و ابتلا به این بیماریها حتما بهداشت جنسی شامل استفاده از کاندوم را به روش صحیح رعایت کنید. حتی المقدور ازداشتن شرکای جنسی متعدد بپرهیزید. نکته بسیارمهم : بدانید بلافاصله بعد از ورود عامل بیماری به بدن ویا بلافاصله بعد ازتماس جنسی علائم بیماری خود را نشان نمی دهند.بین چندین روز تا چندین ماه بعد از ورود عامل بیماری ممکن است علائم بیماری اشکارشود.بنابراین از زمان ورود عامل بیماری به بدن تا زمانیکه بیماری خود را نشان دهد، فاصله وجود دارد که به این فاصله دوره کمون میگوئیم. دردوره کمون شما از بیماری خود آگاهی ندارید اما بالقوه توانائی الوده کردن دیگران را دارید.همچنین با فردی تماس جنسی دارید و او در ظاهر مشکلی ندارد اما ممکن است درواقع در دوره کمون باشد .

مهران [ 1391-09-20 ]
سلام،مطالب خوبی توسایت گذاشتین،فقط اگه ممکنه درمورداسپری های موبرهم مطلب بزارید/ماننداسپری کازانوا